Re: Jak na stmívač pro LED žárovku

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Březen 5 20:22:29 CET 2023

Tak jsem to schválně zkusil. LEDky mi startují okamžitě, bez viditelného
zpoždění.
Je to (asi) ten typ, co tady kdysi odkazoval snad pan Kuba, kdy jedna
žárovka vyšla v Tescu na nějakých 10 Kč nebo tak něco.

Zkusil jsem to i se stmívačem. Po delším prohledávání domácích zásob
jsem našel dálkově ovládanou spínanou zásuvku, co kdysi prodával Lidl.
Je to sada 4 dálkových zásuvek, z toho jedna má i Dimmer.
Ta regulovatelná zásuvka má sice hodně blbé a dost nelogické ovládání
(na rozdíl od těch ON/OFF), ale s LEDkou funguje.
Dalo se to stmívat prakticky stejně jako běžná žárovka. Trochu to
svítilo ještě i v okamžiku, když už Lidlmetr ukazoval spotřebu 0W.
Takže pokud bych potřeboval LEDu stmívat, tato kombinace funguje.
Ale tu potřebu nemám, podobně jako předřečníci.

To svítídlo ve formě LED pásku nebyl jen prostý pásek+kapotáž. Je tam i
nějaká jednoduchá elektronika. Jeden SO8 a nějaké diskrétní součástky.
Ale nic z toho není velký kondenzátor ani nic vinutého.
Není to moje, měl jsem to v ruce jen na chvíli pro účely změření chování
při snížení napětí. Tak už to nemůžu podrobněji zkoumat.

PL