OT: vodní filtr

Aleš Filip nostromo na khnet.info
Čtvrtek Červen 29 10:45:50 CEST 2023

Dobrý den,

Byli jsme na návštěvě u známých, a majitelka se chlubila, že mají u
studny filtr. Že je to perfektní, že nemusí mýt koupelnu od vodního
kamene, že to ten filtr všechno odfiltruje. Šel jsem se tedy podívat, co
to tam mají. Měli tam filtr za asi 18kKč, ve kterém byla pryskyřice,
pravděpodobně iontoměnič, nějaký katex. Když jsem jí oznámil, že jí teče
z kohoutku něco jako destilovaná voda, která rozhodně není moc k pití,
tak se divila.
Samozřejmě přítelkyně se toho chytla, a chce to domů také. Mě se to teda
moc nelíbí, aby nám tekla z kohoutku a ve sprše destilka, ale zase na
druhou stranu se bude méně zanášet pračka, atd.
Jak jsem se díval, tak v nabídce je spousta typů, liší se to podle
tvrdosti vody, a podle průtoku. Je fakt, že voda z naši studny je
tvrdší, ale myslím, že to není tak hrozné. Zažil jsem, že u tchýně se ze
studny nedalo umýt ani auto, protože na něm zůstaly bílé mapy.
Čím tu tvrdost změřit? Nějaký tester na vodu v bazénu?
Máte s tím filtrem někdo zkušenosti?

S pozdravem,

--
  Aleš Filip