RE: OT: vodní filtr

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Čtvrtek Červen 29 11:17:16 CEST 2023

Konkrétní typ nedoporučím, protože nám teče skoro měkká voda, ale určitě to smysl má. Nejen že to nedělá mapy, ale citelně to prodlouží životnost pračky, myčky, záchodu, baterií. Ale samozřejmě to vyrábí skoro destilku, takže ideální je dvojitý rozvod vody, kdy se v kuchyni zapojí baterie před ten bazmek, aby tam byla normální voda. Nebo prostě přejít na balenou vodu nebo si stáčet normální vodu před měničem.
Měřiče tvrdosti bývají třeba i u kávovarů, u myček, u bazénářů (takže třeba i Hornbach, atd.) nebo v akvaristikách. Ty akvaristiky vám tu tvrdost i změří, když si dovezete vlastní vzorek. A pokud má někdo v okolí bazén nebo akvárium, nejspíš mu nějaký test tvrdosti vody zbyl.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Aleš Filip
Sent: Thursday, June 29, 2023 10:46 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: OT: vodní filtr

Dobrý den,

Byli jsme na návštěvě u známých, a majitelka se chlubila, že mají u studny filtr. Že je to perfektní, že nemusí mýt koupelnu od vodního kamene, že to ten filtr všechno odfiltruje. Šel jsem se tedy podívat, co to tam mají. Měli tam filtr za asi 18kKč, ve kterém byla pryskyřice, pravděpodobně iontoměnič, nějaký katex. Když jsem jí oznámil, že jí teče z kohoutku něco jako destilovaná voda, která rozhodně není moc k pití, tak se divila.
Samozřejmě přítelkyně se toho chytla, a chce to domů také. Mě se to teda moc nelíbí, aby nám tekla z kohoutku a ve sprše destilka, ale zase na druhou stranu se bude méně zanášet pračka, atd.
Jak jsem se díval, tak v nabídce je spousta typů, liší se to podle tvrdosti vody, a podle průtoku. Je fakt, že voda z naši studny je tvrdší, ale myslím, že to není tak hrozné. Zažil jsem, že u tchýně se ze studny nedalo umýt ani auto, protože na něm zůstaly bílé mapy.
Čím tu tvrdost změřit? Nějaký tester na vodu v bazénu?
Máte s tím filtrem někdo zkušenosti?

S pozdravem,

--
 Aleš Filip