Re: Offset měřicích traf u solárního měniče

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Červen 22 19:42:34 CEST 2023

Dva amatérské dotazy od solárního panice, a pak jeden obchodní.

1 - Píšete, že vzdálené měření může mít problém s rychlostí.
To se to vyhodnocení a hlavně nějaký akční zásah dělá rychleji než
každou půlperiodu? Nějak se mi nezdá,
že by se měřila aktuální spotřeba již někde ve zlomcích půlperiody.
Dodávat měřicí data 100x za sekundu pro každou fází jistě zvládne i
jednoduchý a levný digitální přenos.
A na na této rychlosti se ještě snadno dá dělat modifikace dat
on-the-fly a nakecat mu tam co potřebujete.
(použil jsem stejný princip i v průmyslu na výrazně vyšší přenosové
rychlosti)

2 - Se spotřebou ze sítě, i když jsou baterky ještě nabité a je výkon
zvenku, mají problémy i jiní lidé, jak jsem slyšel.
Co brání tomu, abych v době, kdy mám výkon zvenku nebo baterku na >30%,
udělal ze systému ostrov?
Nainstalovat tam nějaký vexl, který odpojí vnější síť, snad nemůže být
nějaký problém.
A nechat zvenku jen datové propojení, aby se střídač mohl průběžně
synchronizovat na frekvenci gridu.

3 - A teď ten obchodní dotaz: když všichni tak básní o solárech, tak se
cítím trochu méněcenný.
Tudíž si musím taky nějaký pořídit.
Kdo je dneska největší hvězda v hybridních měničích, prosím?
Mně se dřív (když jsem se na to někdy před rokem díval) velmi líbil
SolaX. Hlavně proto, že uměl dát
50% celkového výkonu do jedné fáze. Třeba 10kW měnič uměl i
nesymetrickou zátěž 5kW-0-0.
Protože mám většinu spotřebičů 1f, tak tohle bych čekal, že je dost
důležitá parametr.
Nebo se pletu?
Případně jsou nějaké měniče v tomto lepší?
Ten SolaX teď nově už má umět Modbus TCP po WiFi. Dřív ho neuměl. Tak
pro jednoho kolegu
řeším napojení do Home Assistanta (proto jsem s HA začal, a jsem z něho
slušně řečeno zklamaný).
Zatím ale ten Modbus ještě moc spolehlivý není. Snad to ale dotáhnou.

Za případné rady jaký měnič ano nebo jaký určitě ne předem děkuji.
Pokud přijdou nějaká doporučení nebo se kolem toho rozjede debata, tak
pak přejmenuji vlákno.

PL