Re: Offset měřicích traf u solárního měniče

Martin Záruba swz na volny.cz
Čtvrtek Červen 22 07:41:01 CEST 2023

Mám pocit, že tak, jak to píšete se chovají měniče, které mají sondu
připojenou přes rs485 nebo snad i bezdrátově. On ten protokol je hodně
starý a přenos je pomalý. Důsledkem je, že střídač se vše dovídá se
zpožděním. Moje GWL mají 2m kabel, který vede přímo na vinutí proudového
snímače. Odezva je tedy mnohem rychlejší, takže uhlídá přetok skoro
dokonale. Ale musím zajistit, že projdu hlavním přívodem od elektroměru
v dosahu kabelu.

Já mám za ustáleného stavu např. výkon střídače 1500W a odběr ze sítě
4W. Pokud sondu sundám z kabelu (je stále připojená do střídače),
střídač přestane dávat výkon. Zjevně je to proto, že přece jen má
určitou dobu reakce na změny a snaží se udržet co nejmenší přetok. Tak
malý přetok dokáže vyrobit i větší třífázový motor, třeba v tepelném
čerpadle on-off, možná i v cirkulárce. Stačí, aby soused zapnul
jednofázovou svářečku a pokud vedení od transformátoru není hodně
kvalitní, začne Váš motor síť vyvažovat a vznikne přetok v jedné fázi.
Bohužel jej odběrem z ostatních zaplatíte. Ale obvykle je to pár stovek
Wh za rok.

Povolený technologický přetok, který (pokud jsem úřednický jazyk to
dobře pochopil) je max 140Wh, ale měřeno v libovolných plovoucích 15
minutách a současně max 2 kW po dobu 2 vteřin. Můj GWL to splňuje cca
100 násobně.

Martin Záruba