Re: Offset měřicích traf u solárního měniče

Martin Záruba swz na volny.cz
Čtvrtek Červen 22 13:41:57 CEST 2023

No jestli donutíte měnič, aby nabíjel míň nevím. Možná byste ho ošidil
podobně, jako to chci udělat já s přídavým vinutím v sondě.

Pokud jde o spotové ceny, je to otázka. Já nad tím silně uvažoval, ale
obávám se, že výhodné to je jen nyní, kdy se vyskytují záporné ceny
silové elektřiny, takže když to sečtete s poplatkem za distribuci,
můžete po tu dobu nabíjet baterii zdrama i v zimě. Jenže ten stav je
obvykle 2 hodiny denně (mimo svátků), takže aby se to vyplatilo, musel
byste mít velkou baterii, aby jednoznačně stačila v době, kdy je naopak
cena velmi vysoká. Samozřejmě v té době nemusí běžet tepelné čerpadlo.
Ale baterky musí ustát vaření, pračku a.p. v době vysoké spotové ceny.
Problém je pochopitelně hlavně v zimě, kdy solár nedá moc.

Martin Záruba