Re: Offset měřicích traf u solárního měniče

Martin Záruba swz na volny.cz
Středa Červen 21 21:08:35 CEST 2023

Pokud je to stejně udělané, jako u mých GWL, použití dvou závitů není
možné, protože by si myslel,že protéká dvojnásobný proud a ukazovalo by
to nesmysl. Napadá mě celkem jednoduché řešení, které by to mohlo řešit,
ale musíte to vyzkoušet: Malý transformátorek s co nejmenším napětím na
výstupu, ideálně kdyby šel sekundár převinout a udělat tam třeba jen
dva, tři závity. No a do toho snímače přidat třeba 10 závitů celkem
tenkého drátu (teklo by jím 50mA), které připojit na ten trasformátorek.
Primár přes vhodný rezistor na síť. Tím to vykompenzujete, ale měřící
vodič se nezmění. (teoreticky by to šlo i bez toho transformátorku, ale
pokud potřebujete vykompenzovat 100W, je to proud cca 0,5A. Pokud byste
to nové vinutí udělal 100 závitů (nevím, zda je to reálné) stačil by
kompenzační proud 5 mA. A toto vinutí nápajet tedy přes rezistor 230 / 5
= 47 kO. Ale i tak na něm bude ztráta 230 x 5 = cca 1 W. Ale těch 100
závitů je asi moc ne?

Já chci tohoto principu použít, jakmile se mi podaří donutit PRE, aby
byl možný (a placený) přetok. Střídač totiž buď hlídá nebo nehlídá
přetok. Ale neumí udělat přetok "trochu". Takže já bych chtěl udělat
celkem jednoduchý obvod, který jakmile napětí na baterii dosáhne stavu
"nabito", bude se snažit udržovat v podstatě nulový proud baterií tak,
že střídači bude vnucovat neexistující odběr. No a on se ho bude snažit
vykompenzovat a ten přebytek půjde do sítě. Zatím jsem nic lepšího
nevymyslel, jak dosáhnout, aby dokud svítí sluníčko, byla baterie
udržována na stavu "nabito" (třeba na 90% vzhledem k životnosti).

Martin Záruba