Re: Offset měřicích traf u solárního měniče

glajc.hwnews na seznam.cz glajc.hwnews na seznam.cz
Středa Červen 21 20:30:15 CEST 2023

Nevím parametry traf, ale třeba 2x průvlak plus sekundár pustit ještě bokem
do odporu.
pg
---------- Původní e-mail ----------
Od: Jan Půhoný <konference na puhy.cz>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 21. 6. 2023 19:26:38
Předmět: Offset měřicích traf u solárního měniče
"
Dobrý večer,

potřeboval bych nastavit nějaký offset u solárního měniče ohledně měření
spotřeby. Má snahu se chovat tak, že i když je dostatečný solární výkon,
stejně ze sítě spotřebovává cca 30 - 100W na každé fázi, většinou jen na
jedné. Zkoušel jsem zkratovat měřicí trafo, ano pomohlo to, ale měnič je pak
trochu zmatený a je to zbytečně moc. Mám pak zase snahu dobíjet baterku ze
sítě, protože nemá jak změřit rozdíl mezi výrobou a dodávkou do sítě.
Potřebuji něco jak mu nafixlovat cca o 100W větší spotřebu než je ve
skutečnosti.

Mám RCT Power storage DC 6.0 a s ním jako slave přes LAN RCT Power Inventer
6.0. Funguje to hezky, ale toto mě štve. Přijde mi zbytečné, aby cokoliv
bral ze sítě, když je dost výkonu. Vím, že tento problém je v horším i u
Goodwee. Neexistuje nějaký hack na ty měřicí cívky, jak mu vnutit o 100W na
fázi více? Pochopitelně mě napadlo je zkratovat na zkoušku jak jsem psal,
nebo protáhnout vodiče 2x, ale to je zbytečně moc. Potřeboval bych to jen
nějak podepřít o těch cca 100W.

V nastavení to bohužel nejde změnit. Mám tam jejich Power Switch přes RS485,
je tam dokonce kolonka multiplier na měření jednotlivých fází, ale nejde to
změnit ani pod instalačním heslem. Je tam natvrdo 1.0 .

Díky,

Honza Půhoný