OT 21.st., was: Ako zacat s Smart Home?

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Neděle Červen 4 01:40:38 CEST 2023

Když manželka ví, že něco někde měřím, tak blbě kecá, tváří se velmi
zarputile a méně plýtvá.

Extrémně mi doma klesla spotřeba el. - na polovinu, po nedávné instalaci
bojleru s tepelným čerpadlem (nejlevnější 100L za 16k). Musel jsem si ho
naprogramovat aby do toho nekecala spirála, naštěstí to fakt dělali
hlavou, jen některé věci jsou špatně přístupné přes servisní menu (třeba
teplota nahoře, uprostřed a dole). Dokud je teplota venku >7°C, tak se
vyplatí provoz jen na kompresor a spirálou to za hodinu dokopnout jen
když je teplá vypuštěná a chtějí se koupat další. Netrápím kompresor na
jeho max teplotu (53), 45 stačí (spirála se mi vypne při 40, 38 tam
nastavit nešlo). Mohl být výkon kompresoru větší (jede to kolem 15-20h
denně), ale zaplatí se mi ten rozdíl asi ještě letos. Na jaře mi pak asi
vymění elektroměr, budou si myslet že v něm něco shořelo. Ne, praskl nám
starý bojler.

Ještě vloni-předloni jsem se díval a boljer s ledničkou stál přes 40. I
za těch 16 je to předražené, ale při naší spotřebě se to už vyplatí.