Re: Je tu někdo zběhlý v protokolu MODBUS, ochotný poskytnout konzultaci?

Radek Sztwiorok sztrad na gmail.com
Neděle Červenec 9 08:01:40 CEST 2023

Ja to také trošku nechápu.
S MB jsem se za život navláčil dost a oni ani sami výrobci jednotlivych PLC
v tom nemají jasno. Tak nějak si každý ohne to rozmístění jinak. I s
číslovánim registrů se každý popere podle svého. Důležité pro ně je ,aby na
daný příkaz odpovědělo zařízení správným registrem a typem.
Nejjednodušeji to má vyrešeno asi co se týká mapy Advantech a ICP DAS a
spousty jiných taiwanských firem. Mají jeden adresní prostor číslovaný od 0
a registry 16bit. Vy si v programu určite proměnnou a ta se navenek chova
jako coil či registr. Nerozlišují jestli je na čtení či i na zápis.(tohle
si ošetřujete při vytváření programu pro PLC,buď ji občerstvujete nebo zní
čtete) . Zbytek se řeší na client straně nebo na master straně záleží co
používáte za název pro nadřazený systém. Výhoda i nevýhoda je ten adresní
prostor ktery vám narůstá o dva bajty i v případě coil proměnné. Výhoda je
přehlednost a jen jeden prostor a celkem jednoduchá implementace do
procesoru.
RS