Re: Je tu někdo zběhlý v protokolu MODBUS, ochotný poskytnout konzultaci?

Jakub Ladman ladmanj na volny.cz
Neděle Červenec 9 03:54:13 CEST 2023

To není odpověď kterou jsem očekával.

Ta registrová mapa je, podle mě, podle dnešního stavu mých vědomostí
blbá. Potřeboval bych ji optimalizovat, aby bylo možné přidat jinou
funkcionalitu.

Kupříkladu jsem udělal chybu v tom, že všechny registry které lze
zapisovat se zrcadlí také do oblasti kde jsou registry pouze ke čtení,
všechny bitové proměnné jsou přístupné jako bitové (coily) ale také jako
bity (šestnáctibitových) registrů a ty jsou opět dvakrát, jednou ke
čtení, jednou pro zápis i čtení.

Synchronizace mezi coily a registry, a mezi RO a RW oblastmi je tam
složitá a úplně zbytečná.

Funguje to, ale je to obtížně udržovatelné a zbytečné.

Psal jsem to podle teoretických popisů MODBUSu a jak jsem to začal
používat ve spojení s PLC, začal jsem teprve zjišťovat, že se mi to
úplně nepovedlo a že jsem to ohromně překomplikoval.

Pokud je tu někdo, kdo má zkušenost s tím jak taková dobrá registrová
mapa vypadá, velmi rád mu zaplatím několik tisícikorun za praktickou
konzultaci.

Je to věc, kterou jsem alespoň teoreticky schopen udělat sám, ale od
března se nejsem schopen rozhoupat. Mám zkušenost, že když se na to
někdo podívá dalšíma očima, poradí mi několik základních věcí a pak už
se sám chytnu.

Mnohdy se sám chytnu už jen při pokládání dotazu.

Ale rád bych to udělal kvalitně, hned na první pokus (na druhý, počítaje
to co už mám).

Díky

JL