MPPT, dotaz

Pátek Červenec 7 14:24:28 CEST 2023

Jen přemýšlím, jestli opravdu není lepší a nakonec i jednodušší dělat
tyhle věci pořádně. PWM s kapacitou na vstupu sice jako MPPT může
fungovat, ale buď se snažíte o zmenšení rozměrů, což vede k vyšší
frekvenci, nebo od toho chcete aby to umělo v mezerách zhasínat oblouk.
To zase vede pokud možno na 50 Hz, takže obrovská kapacita (elit). No a
když už to má zhasínat oblouk, je lepší už rovnou ten výstup udělat
střídavý, kvůli přenosu iontů kovu přes izolaci, nebo nedej bože kvůli
případné elektrolýze vody. Je to jen o dva tranzistory a budič navíc a
napočítá se to tak, aby tam pro to zhasínání oblouku nějaká minimální
mezera zůstávala. Řídit to můžete třeba starým dobrým TL494 a z MCU tomu
budete jen zadávat řídící napětí = šířka impulzů. Má to i zvlášť vstup
pro omezení max šířky impulzů, takže nějaké zamrznurí programu nemůže
nic způsobit. Myslím, že pokud na výstup dáte aspoň nějaký filtr a
snížíte du/dt, izolaci topného tělesa tím zvětšíte životnost. No a když
už to budete mít takhle hezky celé pohromadě, zkuste se podívat, za
kolik se to dá u Číňana koupit hotové. To pak člověku vypadává letovačka
z ruky...

U přítelkyně jsem zase takhle vymýšlel zcela bezpřetokové řešení, jak
solárem přiživovat tepelné čerpadlo. Má v tom frekvenční měnič, takže by
stačil DC výstup cca 550V a zapojit ho paralelně k usměrňovači toho
měniče. Jenže je potřeba napočítat a někde nechat vyrobit trafo, celé to
udělat a jestli v tomto případě není jednodušší koupit nějaký malý
bezpřetokový měnič od Číňana a připojit ho na síť.

Anděl