Re: OT: mladý elektrikář

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Úterý Leden 31 09:59:49 CET 2023

A není tomu tak už ve stávajícím stavu ? Já sám děti nemám, takže nemohu
soudit, ale i u nás na vsi lidi, co děti mají říkají, že na Křivoklátě
je škola náročnější, ale víc se tam naučí, kdežto vedle v Roztokách je
to o hodně volnější. A asi je to pravda i podle toho, jak nastupují děti
do autobusu. Zatímco v Křivoklátě tvoří rovnou frontu, v Roztokách je to
neuspořádaný hluk.
A fungovalo to i za totáče, základka na kterou jsem chodil byla vlastně
výběrová, sportovní, i když jsem chodil do normální třídy (ke sportu mám
spíš odpor). I tak nás tělocvik učil profesionální fotbalista
(https://cs.wikipedia.org/wiki/Franti%C5%A1ek_Ra%C5%A1pli%C4%8Dka) a
dějepis skutečný historik, vyhozený v r. 1969 z Karlovy univerzity.
Na celé škole se nevyskytoval jediný cikán (Kladno !), ne proto, že by
byl ředitel rasista, ale protože na škole netrpěl ignoranty a nějak se
jich uměl zbavit. A cikáni to věděli, takže své děti na tuto školu ani
nezapisovali.
A i tenkrát šlo přestoupit na jinou školu podle schopností a zájmu. Otec
mě chtěl dát asi ve 4. třídě na jazykovku, ale mě se tam nechtělo, škola
se mi líbila, měl jsem tam kamarády. Učitelka mu to nakonec vymluvila a
tak mě místo na letní školu poslali na 3 měsíce do Švýcarska abych se
naučil německy.
Mně to připadá, že dnes jsou nejzodpovědnějšími občany ČR Vietnamci, ti
se snaží většinou zajistit svým potomkům kvalitní vzdělání a se školským
systémem  nevedou válku bez vítězů jako mnoho rodilých Čechů. A funguje to.

Mrazík