OT: dotaz na instalatery. pripojeni Al-PEX 16mm za vnejsi prumer, udrzeni max. prutoku ?

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Středa Leden 25 22:43:18 CET 2023

Někdy je ta nerez docela divoká. V podstatě auto ochrana nerezu funguje tak,
že si ta nerez dělá na sobě ochranný povlak. A ten se dá vlastní blbostí
narušit. Třeba použít na přidělání "rezaté" šrouby, podložky apod. To je pro
dost nerezů mor. A taky tomu neprospěje některá chemie, třeba chlor. A
rozdíl potenciálů (myšleno elektrický) udělá taky své. Galvanický článek,
zatažení cizího potenciálu,..

1.4404, což je nízkouhlíková nerez odolná proti koroznímu praskání pod
napětím a tam by to mělo být zcela v pořádku, pro pitnou vodu neomezená
životnost. Dají se sehnat i z lepších ocelí, ale to je asi už drahé a
zbytečné.

nádržku na záchod do jádra . Vypadala dobře i když obrezle. Stačilo s jenom
troch více pohnout (měnil jsem záchod za nový) a začala se rozpadat a potom
praskla. Říkám si že to jsou časované bomby pro vytopení sousedů. Bohužel na
další dvě ani nevidím. Je to připojení sprchového koutu. Před 1/2 rokem
vypadali jako nové a nebyli ani obrezlé, tak doufám že je v pořádku i hadice
uvnitř. Mají minimálně už 5 roků za sebou.

Radek (benedikt2hw.cz)