UV LED na desinfekci vody

Středa Leden 25 21:34:34 CET 2023

U Hg výbojek (a myslím že snad u všech) hraje velkou roli tlak plynu ve
výbojce. Nízkotlaká výbojka (typicky zářivka) svítí prakticky jen na
spektrálních čárách rtuti, vysokotlaká má i dost silné kontinuální
spektrum. Dobře je to vidět taky u sodíkových výbojek. Vysokotlaké
výbojky používané u nás mají sice žluté světlo, ale v menší míře jsou
tam zastoupené všechny barvy. Když jsme ještě za socíku jezdili s rodiči
autem do Bulharska, v Budapešti večer byly modré cedule u cesty úplně
nečitelné, modrá byla černá. Prý tam používali nízkotlaké sodíkové
výbojky, protože mají vyšší účinnost.

Anděl