UV LED na desinfekci vody

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Leden 25 17:06:08 CET 2023

UV-C LEDKy jsou, ale mají mizernou účinnost a vysokou cenu (ve vztahu k
výkonu). Čím kratší vlnová délka tím horší účinnost a vyšší cena (celkem
silně).

Naopak Hg výbojky jsou laciné a se slušnou účinností. Já jsem na Alíkovi
v době Covidu koupil za srandovní peníze jak klasické germicidní na
254nm, tak generující ozon na 180nm.
Použil jsem je tehdy doma na vraždění virů ve velkém.

Chystal jsem se pak na léto z toho udělat trubkový sterilizátor na nádrž
pro dešťovou vodu.
Ale pak jsem objevil kouzlo modré skalice a přečetl si k tomu i nějakou
teorii, a od té doby nějaký sterilizátor považuji za zbytečný a už jsem
ho nedodělal.

PL