Re: Trafo - napětí na prázdno / při zatížení

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Úterý Leden 24 20:48:56 CET 2023

Teď jsem tu měl malé traficko 4.5VA 2x24V (TSZZ 4,5/016M od firmy indel.pl).
To dávalo naprazdno na sekundáru 2x40V AC a za usmernovacem jsem měl na
kondenzatorech 2x50V DC. Nějak jsem neměl odvahu za kondenzátory zapojit
LM317/337. Po zatížení by to asi spadlo, ale pokud by to zatížený nebylo
nebo jenom malo tak nevím jak by se na to ten LM tvářil.

Potřeboval jsem mit při zatěži asi 2x20mA za usmernovacem na kondenzatorech
kolem mezi 2x25-30V pro ty LM, které z toho delaji 2x22V. Na konec jsem ze
šuplíku vytahnul nějaký starší HAHN 2x15V 4.5VA. Ten dával naprazdno asi
2x35V. Po zapojení 2W rezistoru 4k4 s LED za usmernovac (mezi obe vinuti
tedy cca 70V) to spadlo na 2x30V (ten polský i s tou LED dával pořád přes
2x35V) což už bylo použitelný a i po zapojení zátěže těch pár desítek mA
(za LM) se to více méně drželo na stejných hodnotách (moc to nepadalo).

Tak nevím podle čeho příště vybírat, když v tom je tak veliký rozptyl a
když tam nebude zátěž blížící se maximální zátěži trafa. Ale i tak, pak se
zátěž z nějakého důvodu odpojí nebo bude proměnlivá a odpálí se
stabilizátory (pokud bych nepoužil nějaké asi ne zrovna běžné na vyšší
vstupní napětí nehledě na zbytecne veliky ztrátový vykon).