jak na hodiny

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Leden 22 12:56:06 CET 2023

[preposielam]

Ahoj,

6.2 Panel DC characteristics
Logic supply voltage 2,4-3,7 V

Tím bych veškeré úvahy o okolí 1 V ukončil:-)

No len taka poznamka pomimo, vyrobit tych 2,4-3,7V sa da menicom, bud
nabojovou pumpou alebo step-up menicom. Chce to ale ist na uroven
tranzistorov a designovat to s nimi. Myslim si, ze menice su aj na
beznych LCD-displejoch. A este pred cca. 20 rokmi sa robil aj mcu na 1
tuzkovku od Cypressu, tusim PSoC1-3 a mal aj konfigurovatelne
periferie vratane blokov ADC prevodnikov.

Ale ta myšlenka na 50 Hz mě zaujala. Mám za to, že v současné době by
počet period sítě za delší dobu neměl moc ujíždět. Takže, když se
hodinám dá anténka, nějaký LC filtr na 50 Hz a pak se to pustí do
zesilovače z CMOS invertoru, dále do čítače, třeba 4040 a na ten se
občas koukne běžný MCU, třeba AVR, napájený ze 3 V.

Ano aj synchronizacia, ale moja primarna myslienka bola napajanie
elektroniky. Taky nejaky energy-harvesting. Da sa to aj s WiFi alebo z
inych elm. poli.

A.