jak na hodiny

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Leden 22 14:08:19 CET 2023

Jednou za pár let mě napadne zkusit vymyslet nějaký ten harvesting.
Vždycky skončím u toho, že to bude buď monstrum, nebo bude výkon tak
pidi, že ho zvládne dodávat třeba 1Ah Li článek na 10+ let. A protože ty
dlopuhoživotnostní články jsou většinou Li, mají 3 nebo 3,6, tak potom
není důvod pro ty malý napětí. Stejně tak si občas o nějakém harvestingu
přečtu, někde se tam vždycky v superlativech píše o pár desítkách µW.
Rok má ani ne 9000 h, 20 µW je 180 mWh/rok a menší lithiovka má 1Ah*3V =
3000 mWh.

Jediný co je tak nějak trochu únosný, je ten solární panýlek. Tam by, v
případě použití s ultracapem, dávalo smysl mít ty malý U, přotože jejich
samovybíjení s U klesá. Mám tu nějaký 34F za pár drobných. Koupen před
pár měsící, několik dní dobíjen na 2,7 V, pak ponechán a občas změřen.
Do týdne se vybil na 2 a kousek V, teď má 1,58. Ale když tam dám 2 ks,
zas není problém mít 3 V.

PH