Kabel USB-C delky 12 metru

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Leden 18 15:39:30 CET 2023

[preposielam]

Ahoj,

wek sice nie som, ale wek sa snad pripoji tiez.

Takze zo vseobecnej teorie vedeni a v praxi teorie kablov, by som povedal
nasledovne. Kazdy realny kabel ma svoju disperziu, teda kazda frekvencna
zlozka sa siri inou rychlostou. To v praxi znamena, ze ked pustite na
zaciatku kabla 1-skok, na konci to bude taka "splostenina" skoku. To snad
vsetci vieme aj z praxe. Teraz v com je problem. Problem je v tej hrane
toho 1-skoku, realne ma nejaku dlzku ps-ns a tomu zodpoveda nejaka sirka
pasma, ktoru musite preniest. A do toho pridu vlastnosti kabla, teda
pouzitych materialov na vyrobu a ich geometricke tvary. (Nieco ako na koaxe
opletenie.) Tie sposobia spomenutu disperziu signalu a tym padom aj
znehodnotenie prenasaneho signalu. Toto plati pre vsetky kable a vedenia
rovnako, ci je to normalny klasicky kabel alebo vedenie na pcb. A sirka
pasma prenasaneho kablom je problem aj pri tej USB 3.0. Sice uz neviem aka
je tam max. prenosova rychlost cez kabel, ale z nej sa da vsetko spatne
dopocitat, takze vyjdu nejake poziadavky na parametre kabla. No a tie musi
splnit vyrobca kabla.
Dalsi problem je ubytok napatia na kabli. Pri 3m a 12m bude rozdielny a
zariadenie ho musi vediet spravne spracovat. Takze sa dostaneme ku
realnemu kablu, kde treba pocitat vsetky 4 parametre.
Takze asi tak. Literatura na citanie je nasledovna:
High Speed Digital Design - Handbook of...
Electromagnetic compatibility - kapitola o kabloch
Tam sa clovek docita prakticky vsetky zakladne potrebne info, ktore clovek
potrebuje na pracu.

A.

p.s.: Rovnako to plati aj pre dif. pary. Len tento pripad je trochu
komplikovanejsia matematika.

Jak je to vůbec s USB3? Je tam taky nějaké podobné omezení jako u USB1 a 2?
V těch nižších verzích byl myslím problém s délkou udělán nějak skoro
uměle, ne?
Nějakým velmi přísným požadavkem na zpoždění něčeho proti něčemu.
Tedy že to není dáno elektrickými parametry toho přenosu. Nakonec je to
diferenciální
přenos, který se i na větší vzdálenosti i na vyšší rychlosti používá i
jinde.

Třeba mě trochu poučí někdo problematiky znalý. A to vůbec nechci ukazovat
na někoho prstem, třena na pana weka, že. ;-)

Kdyby ano, tak děkuji pěkně předem.

PL