lasery po roce

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Leden 13 14:43:51 CET 2023

Vidím, že jste si nedal poradit. A že jste šel do velmi výkonného a tedy
i velmi drahého řešení.
No - pro nás ostatní je to výhoda, protože se snad dozvíme praktické
zkušenosti s tak výkonným modrým laserem.
Proto prosím určitě pak pište.

Zajímalo by mě, jestli to umí zapínat jen některé diody. Na většinu
prací ten výkon bude zbytečně vysoký.
A protože výkon laseru se nedá moc dobře řídit analogově a je tedy v
praxi většinou řízen jen pomocí PWM,
tak by se ta jízda na méně válců možná docela hodila.

S tou filtrací světla - když to bude hodně stínit, bude přes to blbě vidět.
Za chodu vidět bude, laser to vevnitř nasvítí. Ale v klidu tam toho moc
vidět nebude.
Leda byste tam dal nějaké fest světlo.

Můj názor na pořizování laseru: myslím, že by si napřed měl člověk
koupit něco levnějšího a méně výkonného.
Aby si tuto techniku osahal a do budoucna věděl, co je důležité a co ne.
Navíc pokud zjistí, že to není správný směr, tak ztráty z marného nákupu
jsou mnohem menší.

Je to jako by si člověk chtěl koupit auto, ale nikdy by v žádném autě
ani nejel. Ten by taky nevěděl co je důležité
a co ne. Ale kdyby už předtím měl aspoň nějaké malé nebo staré
poskakovadlo, tak už odhad bude mít určitě lepší.

Symptomatické je, že o bezpečnosti/nebezpečnosti laseru na různých
diskusních fórech vždy nejvíc
mluví ti, kteří laser nemají. Prakticky v každé takové debatě třeba pod
nějakým článkem na webu
tam začne velmi vehementně argumentovat bezpečností nějaký laserový panic.
Protože z toho mám srandu, tak se na to zaměřuju a vždy jsem zklamaný,
když se tam nějaký takový post
neobjeví. Pak mi to nedá a sleduji tu debatu dál, dříve nebo později se
objeví všude. ;-)
Aby nedošlo k mýlce - to nijak nesouvisí s vašim postem a odkazem na
kryt, je to míněno zcela obecně.

PL

PS. Kdybyste byl z Brna nebo okolí, tak bych Vám ho přijel pomoct
poskládat. Aspoň bych viděl v reálu
tak výkonný modrý laser.