RE: [OT] levoruká myš

Aleš Procháska ales.prochaska na divesoft.com
Pátek Leden 6 21:08:26 CET 2023

Já jsem levák, držím pravorukou myš v levé ruce, trochu křížem (ukazováček na levém tlačítku, když tak přehmátnu). Přijde mi to úplně přirozené - zřejmě se dají naučit různé úchopy a prstoklady a člověk si na ten svůj zvykne tak, že ho ani nenapadne zkoušet jiný.

Ono je těch unilaterálních strojů a nástrojů na které se musí zvyknout víc, třeba typické "nůžky pro leváky" jsou pravé nůžky s rukojeťmi pro levou ruku. Nebo soustruh. Podle katalogů to prý existuje, ale soustruh pro leváky s vřetenem vpravo jsem ještě naživo neviděl. Nebo příborový nůž - vždycky je broušený zprava a pro leváka je obtížnější si s ním něco přesně ukrojit (jako třeba plátek másla).

Aleš Procháska

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jindrich Fucik
Sent: Friday, 6 January, 2023 12:47
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: [OT] levoruká myš

Ahoj vesolek.

Není mezi přítomnými nějaký levák?

Jaké procento leváků si zapíná levoruké ovládání na počítači? Tedy konkrétně prohození tlačítek na myši?
Moje teta je levák a strejda pravák. K počítači se nepřihlašují, to pro ně nedává smysl, takže individuální profil nic. Proto mne napadlo, koupit myš a drobným reworkem na plošňáku prohodit tlačítka. Potom bude pravidlo, že teta má červenou a strejda modrou myš.

Je to tak správně?

Jindra