VVN vedeni - probijeni

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Únor 25 13:09:42 CET 2023

Tady bych si dovolil nesouhlasit s brněním. Nebrní, ale kope:-)

I u toho našeho asi 10m drátu byl AC proud do zkratu nepatrný. K měření
jsme používali R mezi 10 a 100k a naměřeno 1-10 V.

Ale nezatížené je to kapacita nabitá na těch X kV shodných s kV/m,
protože dát taháme právě 1 m nad zemí. Takže při přiblížení dojde k
přeskoku a vybití kapacity, ktrerá je v okamžiku výboje, při "ruční"
rychlosti přibližování, nabitá blízko Umax.

Vždycky je průběh stejný:
1. Dlouhé hledání dobrovolníka, co na to sáhne
2. Dobrovolník zjistí, že to kope. A hodně:-)
3. Taky zjistí, že při držení to už nic nedělá.
4. Nárůst počtu dobrovolníků-)

PH