VVN vedeni - probijeni

balu balu na k-net.fr
Sobota Únor 25 11:51:03 CET 2023

ved sa pozri ake napatie tam je na meter dlzky (druhy mail vo vlakne).
Drat je na potenciali 400kV, zem pod nim je zem konvencne povazovana za
0V. Medzi dratom a zemou je mozno 20 metrov. Intenzita pola v tomto
pripade nie je linearna funkcia vzdialenosti, ale tych 400kV sa musi
rozlozit na tych par metrov. Keby si bol nevodivy a roztiahnes ruky tak
medzi prstami budes mat mozno desiatky kilovoltov :-) Kedze si vodivy
tak to napatie bude na izolacnych medzerach (napriklad topanky).
Nastastie je to velmi vysoka impedancia, takze netecie vysoky prud, len
brni :-)

b.