HTTPS client ESP32

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pondělí Únor 20 17:02:26 CET 2023

On Mon, 20 Feb 2023, Jan Půhoný wrote:

> Důvod proč to chci realizovat, je to že, jsem si vyčítal data z
> api.weather.com do esp32. Kód vypadal nějak takto primitivně například pro
> vyčtení rychlosti větru:

> Ještě do nedávna to šlo přes http. Jenže teď zřejmě nasadili hsts a je to
> vynuceně https.

> Moje představa byla, že musí existovat něco hotového, ideálně bez nutnosti
> dávat každý rok nový certifikát jak to přes HTTPS do esp32 na
> ArduinoFrameworku dostat.

No ale vy prece nepotebujete davat kazdy rok novy certifikat na vaseho
klienta - ten se dava na sever api.weather.com . Vam na klientu staci mit
CA certifikaty podepisujicich agentur a ty mivaji platnost 10-15let .

Ale mozna bych mel jeste jeden napad - potreboval jsem z novych web
prohlizecu pristupovat na stary server kde ssl nepodporuje nove sifry.
Kolega na virtualu rozbehl nginx kde si v definici virtualniho serveru
spustite proxy_pass na jine URL a ono to klientu ktery pristoupi na
ten virtual serviruje obsah toho jineho URL. Takze pokud mate nejakou
moznost kde si ten nginx spustit (muze bezet i na jimem portu nez 80)
tam by vam pro to vase ESP mohl delat proxy z http na https .