fyzici... povzdych na skoro piatok

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Únor 19 09:12:44 CET 2023

To jsem si myslel taky, tedy přesně do doby, než jsem poprvé navrhoval
něco s ethernetem:-)
Pak přibylo ještě PoE a při něm zjištění, že jeden z důvodů, proč dělat
nějakou enumeraci je i ten, aby po přípojení "nePoE" zařízení, v něm
nevyhořely ty odpory. Tzn. pokud je požadováno větší nasazení pasivního
PoE, kde by byla možnost, že tam někdy někdo zapojí něco obyčejného,
není špatné tam alespoň nějakou minimální detekci udělat.

Pro DCF je z toho všeho ovšem jasný závěr, že do míst s počítači a
stabilním internetem se nehodí a mělo by se nahradit NTP, nebo jinou
synchronizací času po internetu. Vlastně by se dalo říct, že dnes už je
DCF tak max do hodin na baterky, co lidem visí v kuchyni, ale v profi
aplikacích je to jen nouzovka do míst bez internetu. A pokud stabilně
dodáváte nějaké DCF krabičky, udělat nové, zpětně kommaptibilní, které
místo DCF použijí NTP.

PH