fyzici... povzdych na skoro piatok

Sobota Únor 18 13:40:36 CET 2023

Tak to jsem netušil. Myslel jsem že trafem se ty konce oddělí a jsou
dokonale v luftu.

Pak byl s rušením ještě jeden problém, když v Karlínském rádiu ve sklepě
spustili velkou UPS pro celý barák. DCF nešla přijímat vůbec nikde a
anténu od hodin, ze kterých vysílají časové znamení, jsme přendávali na
terasu. Dokonce přišel někdo z firmy, co tu UPS instalovala, kontroloval
to spektrákem a říkal, že to vyhovuje. Že prý nejčastější problémy tam
bývají se zemněním - takže asi indukčnost? Ale problém DCF je v tom, že
u většiny zařízení se vyzařování po drátech kontroluje až od 150 KHz a
na 77 to už nikoho nezajímá. Ale zajímavé je, že teď po spoustě let jsem
tam byl měnit anténu u hodin a zjistil jsem, že uvnitř to už zase bez
problémů chodí. Oni se tehdy s tou UPS čertili i technici, že prý by jim
ten bordel mohl lízt i do audio kabelů. Takže možná s tím pak něco
udělali, nevím.

Anděl