rozbor krve

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Pátek Únor 10 20:27:44 CET 2023

Kazdy labak sa snazi ekonomicky najviac vytazit, teda
- zazmluvnit/udrzat si lekarov, aby davali pracu jemu = dava lekarom nieco
(napr. skumavky, aby si ich nemuseli kupovat ),
Davat im tlaciva, ktore sa mu lahsie spracovavaju,
- riesi zvoz, lebo ak by si vzorky nedoviezol, tak lekar/sestra mu ich
nedovezu.atd...
To NIE SU veci navyse, to su zakladne nutne veci co MUSI robit, lebo by
nemal  ZIADNE vzorky a teda ziadne peniaze.

Minimalizacia rucnej prace, lebo ludia su drahi - ano, ako vsade
Snahu o automatizaciu som nikdy nespochybnil.

Faktom je, ze existuju skupiny analyz, ktore sa daju robit priamo z
odobratej vzorky. A existuju skupiny analyz, kde je nutne so vzorkami nieco
urobit pred tym, ako sa robia ine skupiny analyz.
Vzajomne nezamenitelne.
A existuju predpisy, ktore pozaduju, ze  v istych pripapoch musi labak
spravit analyzu znovu. Ak by ju celu dali do analyzatora a napr. davkovacia
ihla ju kontaminovala, tak nedokazu spravit uz ziadnu analyzu...

Analyzatory su uchvatne stroje, mal som mnohe rozobrate, ked sme ich
pripajali. Mechanika, peristalticke cerpadla, ..

 Ziadny analyzator nedokaze robit vsetko zalozenim jednej skumavky s
odobratou vzorkou. Ani Siemens, ktory cez vazby na ministerstvo v SK(su
"susedia cez ulicu" s ministerstvom zdravotnictva) zurivo pretlacal svoje
pristroje (ultrazvuky, RTG, MR, analyzatory...) vsade, kde sa dalo aj
nedalo.
A magneticku levitaciu kotuca so vzorkami pouzivali niektore analyzatory uz
pred 20 rokmi na Slovensku. A to v SK neboli najmodernejsie...

Zivilo ma to 5 rokov, robil som labaky od Sniny, cez B.Bystricu a Zilinu az
po Bratislavu, od malych okresnych po vtedy najvacsi biochemicky labak (BA)
na Slovensku.
Z jedneho analyzatora nepadnem na zadok. A z PR reklamneho videa, kde sa 10
sekun pohybu niecoho na 20 cm zopakuje 10x uz vobec nie.
Viem o com pisem - roky vlastnych skusenosti, analyzatory od mnohych
vyrobcov v prevadzke, kde som s nimi stravil tyzdne a  nie co som pocul od
kamarata o jednom "super".

Majitelia/prevadzkovatelia sa vzdy chvalia tym co maju a snazia sa ohurovat
ludi. Treba sa nad to povzniest.
;-)

Dodo

Dňa pi 10. 2. 2023, 13:45 Ivan Kišš <Ivan.Kiss na novohrad.sk> napísal(a):