Re: vrtačka na tišťáky

Jindrich Fucik FULDA na seznam.cz
Čtvrtek Únor 9 18:14:33 CET 2023

Ahoj,

asi před dvaceti lety a třiceti zimami mi tady v konferenci někdo poradil DONAU ELEKTRONIK
Tedy konkrétně kombinaci těchto dvou:
https://www.tme.eu/cz/details/d-0400/sitove-elektricke-naradi/donau-elektronik/0400/
https://www.tme.eu/cz/details/d-1532/elektricke-naradi-soucastky-a-vybaveni/donau-elektronik/1532/
Nebo tedy velmi podobné, ale ta moje je ještě navíc brandovaná TME.
Funguje to dobře - pro takové to rychlé provrtání a tak.

---------- Původní e-mail ----------
Od: Aleš Filip <nostromo na khnet.info>
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 8. 2. 2023 20:58:56
Předmět: Re: vrtačka na tišťáky

      Dobrý den,

      Vrtám od 0.8 do 3mm, nejenom tišťáky. Když potřebuju něco
      zabudovat do krabičky, tak na to používám tuto vrtačku, a v ruce.
      Předvrtám díry, profrézuju to, nebo prořežu kotoučem, atd. Nic
      přesného, na co bych potřeboval CNC. Stačí mi v dílně "velký
      svěrák, a tupé pilníky" ;-)

      Tišťáky vrtám vrtačkou v ruce už 50 let, a nikdy jsem neměl
      problém se trefit, a to na jedno oko skoro nevidím. S tím nemám
      problém. Ale proto sháním něco menšího a lehčího. Proxxon na 230V
      je už moc velký a těžký. Používám samozřejmě HSS vrtáky, nějaký
      tvrdokov bych asi v ruce zlomil. Samozřejmě HSS vrtáky při vrtání
      FR4 (sklolaminátu) dlouho nevydrží, ale zase stojí pár korun.

      K té regulaci otáček. Nestačilo by vyrobit nějaký mezikus s 555 a
      SSR, nebo FETem a s frekvencí 50Hz ?

      S pozdravem,

      --
 Aleš Filip