Re: OT GPIB, Was: Sháním staré PC s ISA slotem, ale jinak co mo?ná nejnověj?í

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Únor 2 16:32:40 CET 2023

Pardon, napsal to pod Váš post, tak to vypadalo jako dotaz proč zrovna
Vy jste to kupoval za těžké prachy.
Bylo to ale myšleno jako obecný povzdech, ne konkrétně na Vás.

Zeptal jsem se Googla. A hned první dotaz na mě vyplivl třeba takový
projekt:
http://www.dalton.ax/hpdisk/#google_vignette
Tady si ubastlili s PICem externí disk, připojitelný po HPIB k
historickým HP zařízením.
Co jsem kouknul na základní informace o té sběrnici (a je to vidět i ze
schematu  tohoto projektu), tak je to elektricky opravdu naprosto
triviální zapojení.
To by se fakt dalo emulovat třeba i tím LPT. Vše je jenom v SW.

Pokud to má být navíc připojitelné k Linuxu, tak tam by snad mohl být
driver s otevřeným kódem?

Kdyby to bylo moje, tak bych určitě strávil chvíli hledáním po
internetu, jestli kolem toho není nějaká fanouškovská komunita.

PL