Re: OT GPIB, Was: Sháním staré PC s ISA slotem, ale jinak co mo?ná nejnověj?í

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Únor 2 16:55:13 CET 2023

>Pardon, napsal to pod Vá± post, tak to vypadalo jako dotaz proč zrovna
>Vy jste to kupoval za těµké prachy.

Ale odpoved je ta ista: drviva vacsina tych relativne malo kupujucich si to
kupuje k merakom ktore stoja omnoho viac, a nemaju cas/chut bastlit atd.

>Co jsem kouknul na základní informace o té sběrnici (a je to vidět i ze
>schematu  tohoto projektu), tak je to elektricky opravdu naprosto
>triviální zapojení.

Iste. Vzniklo to niekedy na zaciatku 70tych rokov. Tie HP pocitace, ktore
boli pouzivane na riadenie tych merakov, boli nieco ako ZX Spectrum so
zabudovanym monitorom/tlaciarnou. Tie ovladane meraky niekedy ani nemali
procesor a cele to bolo dekodovane niekolkymi 74xxx. Mam pocit, ze na to
dokonca bol jeden dedikovany 74xxx, ale uz to bolo hrozne davno, nepamatam
si detaily.

>To by se fakt dalo emulovat třeba i tím LPT. V±e je jenom v SW.

Iste. Teda nebude to uplne koser elektricky, ale "bude to fungovat". Tak sa
to na prelome socik/nesocik u nas napokon aj robilo (teda oficialne sa to
volalo IMS-volaco, uz si to nepamatam, dokonca to malo aj oficialny
konektor, co bolo obycajne D25 najlepsie v postriebrenom skorodovanom
sovietskom prevedeni, a nie ten "obojpohlavny" fuj kapitalisticky, ktory
mimochodom stoji este viac nez tie interface).

>Pokud to má být navíc připojitelné k Linuxu, tak tam by snad mohl být
>driver s otevřeným kódem?
>
>Kdyby to bylo moje, tak bych určitě strávil chvíli hledáním po
>internetu, jestli kolem toho není nějaká fanou±kovská komunita.

"Moje" sa asi bude dost lisit od toho, ci to ma byt na bastlenie alebo na
robotu.

No ano, HPIB/IEEE488/GPIB je vlastne aj tak uz minulost kedze mame
vselijake tie ethernety. Ale rovnako ako historicke CNC stroje, ku ktorym
sa robia rozne nahrady CGA monitorov a disketovych jednotiek, aj tu este
existuju historicke meraky, ktore su hodne tej namahy resp. tych penazi.

wek