Re: Čím spínat (a bezpečně) rozpínat stejnosměrnou indukční zátěž 300V DC 8A

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Únor 2 13:10:46 CET 2023

Další možnost je tam dát ty varistory, jen jich bude víc
(sério)paralelně. Existuje dost typů co mají kolem 10 J, tak by jich
stačilo 10 ks.

Další otázka je, jestli by tam nešla dát DIN přepěťovka, tam je velkej
varistor, nevím kolik J musí umět třeba LP0, tipuju že hodně.

Ještě poznámka: Pokud je požadovaná konfigurace taková, že prvek pálící
energii nepřemosťuje indukčnost, ale spínací prvek, je nutné počítat s
navýšením ztrátové energie, protože je indukčnost v sérii se zdrojem.
Energie se v tomto případě navýší tím víc, čím déle vybíjecí proces trvá:-)

PH