Re: Čím spínat (a bezpečně) rozpínat stejnosměrnou indukční zátěž 300V DC 8A

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Středa Únor 1 14:09:34 CET 2023

U DC relé to závisí na poměru rozměrů cívky a magnetického obvodu. Relé
je vlastně trafo s mizernou vazbou a zkratovaným železným sekundárem. A
právě ta vazba je nejhorší u těch malinkých. Extrém jsou jazýčková, kdy
ten zkrat sokoro chybí.

Na opačném konci je reprák. Tam je dost luxusní vazba, protože je uvnitř
i okolo plné železo.

PH