Re: OT: fotovoltaika vybíjení baterie

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Prosinec 10 04:55:44 CET 2023

Mně se na spalování uhlí moc nelíbí třeba rtuť a uran.
To nejsou zrovna mňamky, které bych si přál, aby je elektrárna
generovala do luftu a v popelu někde v mé blízkosti.

Já jsem byl vždycky hodně skeptický k vodíku.
Jsem celkem pořád, ale překvapilo mě, že v oblasti elektrolyzérů je to
už o dost lepší, než jsem si myslel.
Sice je to pořád hodně ztrátový proces, ale 66% účinnost do vodíku a
ještě využitelné teplo už celkem dává smysl.
Tohle je pěkné video. Ten člověk sice (jako liška) chválí svůj ocas, ale
evidentně, o čem mluví.
A nejen to ví, umí to i podat.
Mimochodem jsem tam slyšel zatím asi nejlepší popis principu
nanotechnologií.
Podle mě rozhodně stojí za shlédnutí.
https://www.youtube.com/watch?v=zmg-4ZPLGXo

PL