Re: Zdoje řízené po canu

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Srpen 23 19:24:06 CEST 2023

Ano, většina spínačáků to dá i při přímém propojení.
Ale to sečtení na diodách má taky občas něco do sebe. Je lépe imunní
proti problémům
případně nemocné koncové části jednoho ze zdrojů.

Měl jsem v ruce výkonový modul na DIN lištu, určený pro paralelní řazení
zdrojů.
Luxusní škatule, zřejmě i za luxusní cenu.
No a vevnitř 2 výkonové  diody.
Tedy abych nekecal, zapojení bylo složitější. Ještě tam byly 3 LEDky a k
nim 3 odpory.

Pak jsem dostal na testy jeden zdroj na DIN lištu, který měl přepínač
solo-paralel.
Byl jsem docela zvědavý, co to vlastně vevnitř dělá.
No a dělalo to to, že při přepnutí na "paralel" to zvýšilo výstupní
napětí o nějakých 0.7V.
Tedy jinými slovy zdroj jen počítal s tím, že někdo si k němu externě
připojí sčítací diodu.

Změna ID: počítal bych s tím, že ID tam téměř jistě půjde nastavit.
Pokud má zdroj displej a nějaká tlačítka, hledal bych to někde v menu.
Pokud má zdroj jiný komunikační kanál, nezávislý na adresaci (USB,
RS485, RS232), hledal bych tam.
Pokud nemá, hledal  bych na deskách myší klavír nebo rotační kodér.

PL