Bezdratove rizeni SS motorku

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Sobota Duben 29 22:55:07 CEST 2023

Dne 29.04.2023 v 16:49 Petr Labaj napsal(a):
> Jen technická poznámka (nebo možná dotaz).
> Za mých mladých let bývala střední poloha 1.5ms (nikoli 1ms), a výchylky
> +-0.5-1ms.
> U starší techniky to bylo spíš k těm +-0.5ms, později se začal rozsah
> rozšiřovat.
>
> Předpokládám, že tohle se nezměnilo?

Nezměnilo. Jen já si to nepamatuji nikdy přesně.
Asi jsem nikdy neměl potřebu si to pamatovat a to jsem si postavil
nějaké to ESC a i několik servo dekodérů. Ale tím jak je to plus mínus
autobus, tak se stejně spoléhám na nějakou NVRAM a ukládání parametrů.

> Pak jsou samozřejmě všelijaké další digitální a jiné standardy, kterými
> komunikují některé RC soupravy.
> Hlavně tam jde asi o zrychlení odezvy, protože základní přenosový rámec
> 20ms je už trochu pomalý.
> Případně jde i o možnost tam poslat informace pro víc zařízení, případně
> i pro nějaká chytrá zařízení.
> Ale ten analogový standard je asi pořád hodně používaný.

Je až s podivem, že krom vrtulníků (kvadrokoptér, dronů a tak) se stále
používá ten běžný PWM. Přitom "vysílačka" s "přijímačem" komunikují
oboustranně a jsou schopny přenášet kdejakou telemetrii a vlastně i
obraz. Telemetrie se často omezuje jen na napětí baterek na straně
přijímače.
Ale možná se jen nesetkávám s dost progresivníma modelářema.