Bezdratove rizeni SS motorku

Petr Simek psimek na jcu.cz
Sobota Duben 29 17:09:11 CEST 2023

On Sat, 29 Apr 2023, Jindrich Fucik wrote:

> [...]
> kde je + a -. Tím se myslí napájení kolem 5V. Pak je tam třetí pin, kterému
> se říká "signál". Tam probíhají kladné pulzy (správně mají být v TTL
> úrovních). Délka pulzu vyjadřuje natočení serva. pulz 1ms znamená servo
> rovně, pulz 0,5ms znamená servo 90° vlevo, pulz 1,5ms znamená 90° vpravo. Pak
> je mezera cca 20ms. Celé je to plus mínus autobus, protože serva se točí v
> rozsahu 270° a tak. Hodně to spoléhá na zpětnovazební člen oko-ruka. Středová
> poloha se nastavuje trimrem, kterému v návodu říkají "steering trim" zase tak

Jo tohle o servech vim, jen jsem netusil ze tyhle veci z odkazu to
maji porad stejne.

> [...]
> přijímač v jednom a nedají se rozpojit. Takže pokud zvládneš použití jejich
> motoru, jsi v pohodě. Pokud potřebuješ jinej, hledej jinou sadu.
>
> Tahle sada je extra kompaktní a neumožňuje nic měnit. Ale má celkem dobrou
> cenu. Zvlášť když ti vyhovuje ten motor. Hobby sety bez motoru se dají koupit
> tak od cca 600 CZK bez ESC. Samotné ESC začíná někde na 200 CZK pro DC
> motory. Například tady: https://www.aliexpress.com/item/1005004353564999.html
> Můžeš si všimnout, že je na něm ten třípin, kterej má černou, červenou a

Zacinam po malu chapat - tedy ESC bere na vstupu servo signal a ven
pousti buzeni motoru. A ze jsou brushed i brusless ESC ktere berou
stejny vstupni signal.

> [...]
>
> Tady ti prodají CT400 za 600 CZK. Ta má tu přednost, že se to nějak jmenuje a
> můžeš si koupit druhej přijímač do druhého autíčka.
> https://www.aliexpress.com/item/1005005463837061.html
>
> Nebo tady za 700 zase s displejem. Ale pochybuju o tom, že najdeš druhej
> přijímač, aby ten displej měl cenu. Zase je to takovej hezkej kompakt.
> https://www.aliexpress.com/item/1005005449847675.html
> Tak jsem jim křivdil a přijímač se jmenuje RX41 a dá se koupit za 300 CZK
> třeba tady: https://www.aliexpress.com/item/1005002263988277.html
> a k tomu třeba růžovej vysílač, ale je trochu dražší.

Koukam na ty receivery a tam je treba vystupni pole 6 kanalu, to znamena
ze kdyz to ovladac podporuje tak ten receiver ovlada tolik serv ?

> Na co to vlastně chceš?

No potrebuju ovladat 12V DC uhlikovy motorek ktery bude jezdit po strese.
Takze jeden kanal. Nicmene kdyz to tak ctu, tak jsem se docela namlsal
a rikam si jestli neporidit neco vic. Ty ovladace se umi sparovat treba
s vice receivery ? S tim ze se pak na ovladaci prepina ktery receiver
(zarizeni) se zrovna ovlada ?

Potreboval bych doporucit nejaky ovladac ktery by treba umel vic
receiveru, k tomu vhodne vicekanalove receivery a brushed ESC ale
aspon na 15V. Co jsem koukal tak ty brushed ESC konci nekde kolem 8V.

Narazil jsem na dvoukanalove brushed ESC kde pisou 15V ktere pouzili
pro rizeni motorku pasu v tanku - tam to funguje tak ze zmackne plyn,
tank se rozjede a kroutitkem pak tank zataci. To ale znamena ze to
nejde klasicky jeden kanal plyn a druhy kanal rizeni, ale ze se z toho
musi vyrobit dva plynove kanaly kde plyn ovladace pridava-ubira oba
kanaly soucasne a kroutitko je rozvazuje. To je specialni funkce ovladace
nabo toho dvoukanaloveho ESC ?