Re: Aktivní balancery v koloběžkách?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Duben 16 14:16:23 CEST 2023

MOSFETů schopných spínat pár V tak rychle, že se k tomu už špatně hledá
rychlej driver co to využije, je spousta. Takže tady se dostáváme do
situace, že spínací ztráty jsou naprosto minimální a frekvenci musíme
snížit jen proto, aby zůstala rozumná magnetizace trafa.

Potřebuju výkon -> větší trafo -> je malá magnetizace -> snížit f ->
potřebuje ještě větší trafo -> je malá magnetizace -> snížit f ... hurá!
vyřešeno ... je to je trafo jak kráva.

Tzn. všechno vychází na super účinnost při 0,3-1 MHz, ale kvůli trafu
bude 10-30 kHz. K tomu potřebuju tak velký C, že už nestačej keramiky,
takže tam budou elyty a ztráty budou kvůli nim vyšší. A ještě to bude
drahý, protože poskládat elyty na "ripple current" třeba 20 A něco
stojí. A to všecho pak třeba krát 10.

Otázka je, jestli se nedělá jádro vhodný přesně pro tyhle účely, any
mělo vysokou vazbu jako toroid, výkonovou použitelnost, ale malý AL.

Ono by to v podstatě splnilo ňáký E pro flyback, jenže jen za
předpokladu, že se tam provedou "antirozptylové" opatření, co se běžně v
těch flybackách dělají. Jenže to je dost nekompatibilní s velkým počtem
jednozávitových vinutí, na což se v podstatě geometricky hodí jen toroidy.

Možná rozřezat toroid a složit s vhodnými mezerami?

PH