Re: digestoř pro pájení

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Duben 14 20:41:53 CEST 2023

Tak jestli je ten ventilátor DC, nebude problém otestovat postupný
náběh. Ale začal bych od ručního projetí laboratorním zdrojem. Tipuju,
že se najdou rezonance, kde to bolí nejvíc a oblasti mezi, kde vůbec.

Ale protože nevím, jaké mechanizmy za klasickými bolestmi od tlakové
níže stojí, trochu jsem gůglil (odpověď nenašel), ale zdá se, že
citlivost na tlak může bejt značná:

https://www.novinky.cz/clanek/pocasi-185810
„Když jsem studoval, říkalo se, že při poklesu tlaku o deset
hektopascalů jsou lidi unavení. Jenže najednou zjišťuju, že vnímají i
mnohem menší výkyvy, třeba jenom o dva tři hektopascaly."
(celkově zajímavej článek)

https://theses.cz/id/kz9hoc/Vliv_bioklimatologickych_faktoru_a_procesu_na_aktualni_st.pdf
"dochází k infarktům nejčastěji ve dnech, kdy se zvyšuje tlak vzduchu.
Podobně tomu je i ve dnech s dlouhodobě vyššími hodnotami"
(tohle je jen na ctrl+F)

A tady opačné tvrzení:
https://www.novinky.cz/clanek/mohou-bolet-40013245
"Pokles tlaku? Pro kardiaky je to riziko!"

A taky se tam zmiňují o vlivu iontů ve vzduchu. To by byla další možnost
s tím větrákem: Při intenzívním nasávání nějakejma škvírama určitě
vzniká i statická elektřina.
Infrazvuk je zmíněn též.

Takže k možným experimentům bych přidal ionizátor vzduchu.

Tohle je konkrétnější, bohužel ale pro mnohem větší změny:
https://is.vszdrav.cz/do/vsz/bakalarske_prace/Bakalarske_prace_v_akademickem_roce_2017-2018/Zdravotnicky_zachranar_2018/Spravka_Jakub/SPRAVKA_JAKUB_3AZZ.pdf

PH