Spinac baterie

Libor Konečný support na mikrovlny.cz
Středa Duben 12 14:51:45 CEST 2023

Zdravim solarniky

U sve FVE jsem pouzil pro pripojeni/odpojeni baterie (pro vymenu apod)
jsem pouzil tento spinac

https://www.autolamp.cz/odpojovac-baterie-vypinac-12-50v-300a-max_14290

Pisou max300A , v textu pak 200A

Mam jej v krabici na stene s tlacitkem v serii s rezistorem, ktery po
pripojeni zmacknu a nabiji tim kondenzatory v menici a pak teprve
zapinam hlavnim spinacem, nebot pripojeni baterie primo na menic, nez se
vyrovnaji kondiky,  dela vyzivne jiskry.

Reseni hezke a ciste, zadne opalovani pojistek v drzacich.

Bohuzel dnes co  jsem se rozhodl nabijet dve elektroauta soucasne  s
proudem cca 120A se hlavni spinac po jedne hodine prehral, shorel a je
na vyhozeni.

Na to jak byl spinac drahy a mel vydrzet 300A 50V  tak moc nevydrzel.
(2roky) vyrobce Italie, ale asi stejnou sluzbu by udelal cinan za zlomek
ceny.

Trvale je vetsinou proud 10A , kdyz se vari tak ve spickach tech 50-80A

Mate nekdo tip  na poradny masivni spinac, ktery by sel instalovat na
stenu a vydrzi ?

Dekuji

Libor