Re: Ročníková práce - posouzení zapojení

balu balu na k-net.fr
Středa Duben 12 08:43:28 CEST 2023

na vec sa treba pozret zo sirsej perspektivy. Toto zapojenie skola
pouziva uz roky a kazdy rok postavia desiatky kusov. Kazdy ma trochu ine
suciastky a funguje to. To znamena, ze zapojenie samotne je robustne a
necitlive na kvalitu pouziteho materialu.

Hazard stav je preto velmi malo pravdepodobny. Kazdy sa v modernej dobe
musi citit specialne, ale pravdepodobnost, ze niekto v takomto zapojeni
odhalil hazardny stav je zanedbatelna. A ukazal by sa uz aj pri inych
vyrobkoch.

Je to proste

1) chyba pri osadzovani (nieco otocene, studak, mikroskrat)

2) chybne vyrobeny plosny spoj (napriklad mikrotrhlina)

3) chybna suciastka

Nic zlozite by som za tym nehladal. Proste skontrolovat, ci je vsetko
osadene smerom ako ma byt osadene, pretavit/precinovat vsetky spoje,
oplachnut dosku, a ak to stale nebude fungovat skontrolovat suciastky.
Ziadna veda a vyskum, za hodinu hotovo.

Ucit sa treba na jednoduchych veciach a ako sa postupne buduju vedomosti
a navyky posuvat sa ku zlozitejsim veciam. Pracujem so stredoskolskymi
studentami a ucim na vysokej skole. Kazdy rok a mi opakuje presne
rovnaky obraz. Studenta (aj toho najlepsieho) posadime ku modernym
pristrojom, alebo do dobre vybaveneho labaku a cumi na to ako krava do
hodin. Nema zmysel zacinat so zlozitymi vecami, ked este nevedia
zaklady. Trva nejaky cas kym sa zorientuju. U dobrych je to chvila, u
nie dobrych aj cela kariera :-)

b.