Re: Alizdroj (was Re: Ročníková práce - posouzení zapojení)

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Úterý Duben 11 23:36:59 CEST 2023

No to jsou přesně ty "extra šumové požadavky":-)
Který ocení jen radioamatér, nebo amatérský radioastronom:-)

Pravda je, že komplet spínaný zdroj ruší dost, s preregulátorem v horším
případě o řád míň, při troše snahy o 2 řády a jde udělat i o víc než 3
řády lepší. To stačí na cokoli, .. samozřejmě kromě přijímače
pracujícího s -120 dBm.

Co se týče rychlosti proudového omezení, tak na toto téma jsem kdysi
dělal průzkum a byl jsem dost překvapen. Vstupní podmínky byly vždy
stejné: Nastavit 20V/2A a připojit 10 ks paraleně spojených odporů 1R
připojených k osciloskopu.
Typický výsledek byl 50 A po dobu 50 µs, rekordman 110 A po dobu 1 ms:-)
Všechny čistě analog.
A ve schématu nějakého low-noise Agilletnu jsem našel, že měl na výstupu
2 ks 1 mF paralelně (ne µ, ale m). To jsou ještě víc extra šumové
požadavky:-)

Mě se naopak povedlo řešení, kde za stejných podmínek proud za 1 µs
vzrost na 3 A a za další µs slezl na požadované 2 A.
Předcházel mu pokus, kde byl OZ s 250 MHz a 750 V/µs, kde žádné
přeregulování nebylo na osciloskopu vidět. Šlo nastavit 20V/20mA,
připojit LEDku a ona normálně svítila. Ale při některých testech se
zbláznil a byl z něj kV vysílač:-)
Tak do finálního řešení šel OZ jen na asi 20 MHz s tím překmitem 1 A.

PH