Re: Alizdroj (was Re: Ročníková práce - posouzení zapojení)

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Úterý Duben 11 22:40:27 CEST 2023

Laboratorní zdroj nemůže být spínaný!
Mám nějaký PekTech snad za 500EUR a je to křáp, protože to ruší.
Je v tom spínaný zdroj a za tím lineární.
Na KV transceivru jde najít místa, kde prostě zdroj vyzařuje a soudě dle
S-metru víc než dost.
Měl jsem to rozebrané, snažili se dost, samá trubička kvanta toroidů,
navlečené ferity všude, ale stejně to vyzařuje.
Měl jsem i jeden originální zdroj Alinco 13,2V / 30A taky spínaný ale
určený právě k transceivru.
A taky rušil.  A aby nerušil tam kde to může vadit, je na něm potenciometr,
kterým se dá "uhnout" spínaným kmitočtem jinam.
Naprostý nesmysl, honit nějaké zázněje a zjišťovat, jestli jsou ze zdroje
nebo ne. To musel vymýšlet úplný idiot!

Chápu, že na nabíjení baterií do garáže je takový zdroj OK, mě to nesmí
něco takového do dílny.
Ale tak jednoduché to není , mám DP-832 od Rigolu, čistě lineární, neruší..
Nevím proč, ale proudová pojistka a OVP někdy  reaguje pomaleji než moje
babička na zvonek.. :-(
Je to tak "přesoftvérované" že bych s tím někdy šlehnul s chutí o zem.
Párkrát se mi  taky stalo, když jsem z toho po LAN tahal informace, že se
to úplně resetlo a nenaběhlo, ale výstupní napětí na max :-(
Vyrvat ze zásuvky je  jediná pomoc...holt Rigol no..

Takže zlatá ta čína s operáky, jednoduché, funkční, spolehlivé, neruší,
úplně blbuvzdorné...

Neobsahuje
žádné viry.www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>