Re: Alizdroj (was Re: Ročníková práce - posouzení zapojení)

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Úterý Duben 11 21:17:43 CEST 2023

Běžně to bývá na AC, buď relátko, nebo dva tyristory jako další diody na
horní stranu usměrňovače. Řídí se to s mírnou hysterézí buď podle
nastaveného, nebo aktuálně změřeného výstupního napětí. Takže to zvládne
třeba 1 OZ a relátko. A taky jsem dělal zdroj, kde bylo víc oddělených
sekcí, každá 2x víc a přepínalo se binárně, tam to řídil procesor.

Pokud nejsou extra šumové požadavky, tak dneska už bych doporučil spíš
spínanej preregulátor.

PH