OT: H2O2

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Duben 6 20:50:30 CEST 2023

Tak ono to pálení záleží na koncentraci, teplotě a dalších okolnostech.
A je jen málo žíravin, které:
1. Tak účinně leptají sklo, jako fluorovodíková
2. Tak silně a okamžitě pálí, jako dusičná

Takže ve fixce byla kvůli 1 určitě HF a popálená paní byla od nějaké
směsi, kde byla kvůli 2 ještě HNO3. Obě jsou dost běžné ve směsích na
rozpouštění různých jinak nerozpustných věcí.

Ta HF je ovšem velmi zlá z jiného důvodu: Způsobuje narušení až rozpad
kostí. Ani ne při jednorázovém poleptání, jako spíš při opakované
expozici. "oblíbený" problém s prsty právě v té komunitě, co běžně nosí
tyhle fixky po kapsách.

PH