OT: H2O2

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Čtvrtek Duben 6 18:33:00 CEST 2023

V textu

On 06. 04. 23 17:36, Pavel Hudeček wrote:
> Já bych to komentoval slovy "Snaha byla" :-)
Jsme v Čechách, viz Švejk, pasáž o zákazu vázání vojáků do kozelce za
pochodu. Je zřejmě lepší nechat to na obyčejných lidech než vydávat
stupidní vyhlášky. Když jsme byli kluci, kupovali jsme jednou po
Vánocích 5 pixel Travexu a prodavač jen konstatoval "Kluci, to bude
dělobuchů ...". Takže pokud bych byl snědý muž a plnovousem a pozdravil
"Allah akbar", dopadlo by to patrně jinak.

> Už jsem dlouho peroxid nekupoval, ale čeká mě nákup chemikálií pro DDM,
> včetně peroxidu, tak se uvidí. Jestli ho prostě převedli do stejného
> režimu jako třeba kyselinu dusičnou, tak bych v tom neviděl problém.
> Posledně jsem kupoval sírovou, dusičnou, octovou, peroxid, chlorečnan,
> dusičnan, nějaký další soli, sklo, ... Jen je k tomu potřeba založenej
> účet s IČO.
Já jsem to nařízení EU skoro celé přečetl a obávám se, že až takhle
jednoduché to nebude. Blbé na tom je, že se o tom dozvíte až z nálepky
na flašce, prodavačka ví jen co nesmí, ale už netuší proč.

> Děti co si chtěj zkusit peroxid acetonu, překecaj tu kadeřnici, ta jim
> trochu naleje a oni v nejhorším přijdou o nějaký to nešikovný maso:-)
> Terorista co chce dodávku téhož, by musel obejít všechny kadeřnicktví v
> Praze, stejně by to bylo málo. A ty kadeřnice jsou ukecaný, znaj se mezi
> sebou, ... výsledkem bude velmi podrobnej popis chlápka co chce
> podezřelým způsobem spoustu peroxidu.
>
> PH
>
> Ono se to nařízení vlastně točí spíš kolem dusičnanu amonného. Z toho
jednoduše vyrobíte DAP - to je ta hrozba. Ale potřebujete rozbušku. V
normálních poměrech si jí seženete od střelmistra v lomu nebo dole. Nebo
si jí zkusíte vyrobit a toho peroxidu (HMTD). A k tomu toho peroxidu
potřebujete jen trochu. I tak je to nebezpečné a vyrábět HMTD nebo
peroxid acetonu na kila může jen naprostý šílenec, je téměř jisté, že
nepřežije ani výrobu, natož aby s tím něco poškodil.

Mrazík