OT: H2O2

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Duben 7 15:27:26 CEST 2023

Ono je dost rozdíl, jestli je koncentrace taková, že za x let trochu
zmatní okno, nebo taková, že sklo výrazně zmatní za sekundy až minuty.
No a když je někdo šílenec a každý večer tím počmáře velké plochy...
týpek ukazoval rtg něčí ruky, bylo dobře vidět poškození kostí v palci a
ukazováčku.

Fluor je důležitý biogenní prvek právě pro stavbu kostí a zubů. Ale jeho
normální koncentrace v prostředí je v řádu 1 ppm. Když to lidi přeženou
třeba s kombinací potravních doplňků a zubní pasty, můžou si nevratně
poškodit zuby, když ještě víc, tak i kosti.

HF je zákeřná tím, že v nějakém rozsahu expozice ještě nebolí, ale už
narušuje tkáně a začne to bolet až když je hluboká spálenina. A na dolní
hranici tohodle rozsahu je poškození blízkých kostí bez bolestivé
destrukce měkkých tkání.

PH