RE: OT: Delta 3D tiskárna

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Úterý Duben 4 00:02:52 CEST 2023

Aha, tak já jsem se spletl, je tam 30 mm ventilátor, omlouvám se. Spletl jsem si o s 25 mm ventilátorem, který byl ve starších Rebel 2. Ten byl malinký a stál za prd.

Neplánuji už žádné úpravy. Na výrobu 3D tiskáren teď nemám čas. Sám bych si pro sebe navrhnul nějakou pěknou vlastní konstrukci, ale ani na to nemám čas. Komponenty jsem už nakoupil parádní, tak trochu jsem ji už začal malovat, jen ten čas fakt není. Rebelů jsem vyrobil víc než 500 kusů a tehdy jsem nedělal nic jiného. Pořád jsem jen tiskl na hodně tiskárnách najednou, balil šroubky, vyráběl kabely, testoval všechno možné, nastavoval, a telefonoval se zákazníky. Taková továrna. Nošení krabic, nošení šroubů apod. Potom najednou na chvíli poklesla poptávka, já jsem si trochu oddechl, a řekl jsem si, že továrna stačila 😊. Takže jakmile po asi měsíci nebo dvou poptávka zase stoupla, začal jsem zákazníky odmítat. A protože mi to odmítání pěkně šlo, úspěšně odmítám dodnes. A že mě třeba Jarda Lukeš dlouho přemlouval 😊.

Přesedlal jsem do trochu jiného segmentu trhu a 3D tiskárny teď jen využívám. Koneckonců na trhu je docela dost čínských tiskáren, které nejsou vůbec špatné. Až mě to samotného překvapilo. Já vím, že to příznivci Průši neslyší vůbec rádi, ale kdejaká šunka s cenou hodně pod 10 tisíc tiskne lépe než Průšovka za 25 tisíc. To je moje osobní zkušenost. Rebelové tiskly lépe a teď už i ty čínské šunky.

Jinak senzor vzdálenosti od desky jsem v podstatě nikdy neměl v plánu dávat na Rebela. On pro to nebyl žádný důvod. V době, kdy jsem 3D tiskárny vyráběl ve velkém, jsem tiskl cca 20 hodin denně na 3-4 Rebelech současně. Podložku na tiskárnách jsem nastavil jednou a pak jely třeba 1,5 roku v kuse. Jednou za mnoho měsíců jsem vyměnil hotend, protože jsem byl líný měnit jen trysku. Jednou za rok třeba řemen. Někdy ventilátor. Ale podložku jsem nastavovat nemusel. Maximálně jsem posunul výšku jako celek (koncový spínač) při té výměně hotendu, protože se samozřejmě změnila výška nad deskou. Takže proč to pořád kalibrovat, když to není potřeba? A hlavně, je přece lepší mít podložku rovnou a rovně umístěnou, místo křivé prohnuté podložky s tiskem do křiva. Nebo ne?

Jestli se vyplatí dělat nějaké upgrady na Rebela, to asi moc (po mé tříleté pauze) nedokážu posoudit. Tak není to dnes sexy tiskárna, protože nemá všechny ty vymoženosti, které sice neudělají kvalitní tisk, ale lépe prodávají. Určitě by se ještě něco prodalo, ale terno by to asi moc nebylo. Tak jako přiznejme si, dnes stavět tiskárnu ze stavebnice, když si můžu za polovinu koupit hotovou na dva šrouby, kdo by to dělal? Navíc ti šikovní už 3D tiskárnu dávno mají. Teď jsou k dispozici jen ti nešikovní, kteří stavebnici postaví horko těžko 😊.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz<mailto:clexpert na clexpert.cz>
mobil: 602 409 601
http://www.clexpert.cz<http://www.clexpert.cz/>, http://www.zahradniksebavi.cz<http://www.zahradniksebavi.cz/>
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Nesvacil Jiri
Sent: Monday, April 3, 2023 9:46 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: OT: Delta 3D tiskárna

Tu verzi RB2Z co mám, tak je ventilátor na chlazení hotendu v extruderu cca 30x30x10, upravil jsem na ventilátor 40x40x10 něco jako mk2.5. Druhý ventilátor tiskový jsem dal šikmo jako průša, tam jsem vzal ty držáky. Mírně jsou ty hlavy jiné. Z mk2.5 tam taky úplně nešla. I ten hlinikovy chladič hotendu v extruderu je občas co výrobce jiný. Musel jsem mechanicky posunout, celou Z.

Neplánuješ přidat senzor vzdálenosti trysky od desky ? Nebo nějaký upgrade ? Od jiný designerů jsem se dozvěděl, že se jim to nevyplatí. Proto nevím ani jestli je ještě někde v nabídce rebel.

Jirka