Re: Aktivní balancery v koloběžkách?

Martin Záruba swz na volny.cz
Neděle Duben 2 12:19:06 CEST 2023

No to asi bude fungovat a můžete přelévat cokoli kamkoli, ale je to
složité a na každý článek jsou potřeba dva mosfety. NApadlo mě toto
zapojení:

Všechny cívky jsou na jednom jádře a cívka L1 má cca 80% závitů, jako
ostatní dohromady. Buzení je do všech mosfetů současně, mimo T1.
Vzhledem k magnetické vazbě poteče při sepnutí všech pravých tranzistorů
proud především z článku o nejvyšším napětí.

Pak se všechny zavřou a  energie z jádra se přelije přes diodu do celé
baterie. Tak se balancuje při téměř úplném nabití, kdy hrozí přebití
jednoho článku. Při vybití naopak sepne tranzistor T1 a po určité době
rozepne a energie z jádra se přelije především do článku s nejmenším
napětím. Ještě je otázka, zda by tam ty diody vůbec musely být, zda by
stejnou službu nezajistila substrátová dioda v mosfetu.

Je to velký nesmysl?

Martin Záruba