Re: Aktivní balancery v koloběžkách?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Duben 1 23:07:57 CEST 2023

Do teď jsem si myslel, že když je na nějakém článku 2,něco, tak BMS
baterku odpojí, zhasne displej a konec jízdy:-)

Pokud se tam takové hodnoty běžně vyskytují tak by se skutečně hodil
aktivní balancer, co bude slabé články obcházet.

Koukal jsem po součástkách, kdyby proud měl bejt do 10-20 A. Cívku bych
rozdělil na 2-4 menší, aby výška a šířka zapadla do prostoru pod dvěma
články 18650, stejně i 2 shottkyny. Horší bude tamtéž dostat 2 ks DPAK
MOSFETů, ty se budou muset připilovat:-) Ve finále by to teda zvedlo
tloušťku packu o tloušťku DPS.

Ale to rozebírání packu mě všeobecně děsí:-)
Když si představím, co zbyde po 5 km lesem z makového hřebenu v košíku,
tak je skoro zázrak, že ještě pořád všechno správně funguje, i po dnes
dosažených 1800 km, z čehož je tak 20 % lesem, 30 % po kostkách a 10 %
šílených cest, kde odpružení naráží na dorazy.
Takže po rozebrání batterypacku by začala bejt poněkud víc aktuální
požární bezpečnost skladování koloběžky, jak jsem o tom psal koncem léta:-)

PH